Reklamations- & fortrydelsesret
Betingelser for reklamations- og fortrydelsesret er senest opdateret d. 29. juli 2025.
Reklamationsret
AgroLand yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler skal meddeles AgroLand indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostningerne.
Reklamation og varereturnering ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Email: webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885
Varereturnering SKAL foregå til denne adresse (Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen):
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - f.eks. kopi af ordrebekræftelse eller faktura, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Ved returnering bedes du vedhæfte ordrenummeret som minimum.
Dokumentation ved reklamation
Når du opretter en reklamationssag hos os, er det vigtigt, at du sørger for den korrekte dokumentation for reklamationen. Det vil sige, at du bedes beskrive hvorfor du reklamerer samt sørger for billededokumentation for reklamationen. Du bedes derfor tage billeder af følgende: 1) Den udvendige del af pakken. 2) Pakkens indhold. 3) De beskadigede varer.
Fortrydelsesret
Agroland yder 14 dages fortrydelsesret på produkter købt hos agroland.dk i henhold til forbrugeraftaleloven.
Det betyder at ethvert køb kan fortrydes, uden at der skal forklares hvorfor. Det er ikke muligt at fortryde ved at nægte modtagelse af varen, uden at du har givet os tydeligt meddelelse omkring dette. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis. Du kan sende en mail til webshop@agroland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Returneres varen tilbagebetales det fulde beløb, til det betalingskort du brugte ved købet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Muligheder for returnering ved fortrydelse af køb
Du kan returnere dit køb med en pakkelabel købt gennem vores returneringsportal. Her kan du udfylde returformularen elektronisk. Men du skal som minimum vedlægge et ordrenummer til din pakke – Klik her
Du kan også vælge at sende varerne retur ved køb af egen returfragt. Vi opfordrer til, at der ved alle returnerede ordre, udfyldes denne returformular, som skal printes og medsendes: Fortrydelsesformular – Klik her

Fortrydelsesformular – Klik her
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Ombytning af vare
Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden størrelse eller farve, bedes du sende din oprindelige vare retur. Når du sender din vare tur, vil du blive refunderet indenfor vores gældende regler i betingelser og vilkår. Den nye vare kan du frit bestille igen på webshoppen i en ny ordre. Såfremt din oprindelige vare var købt til en tilbudspris der på købstidspunktet også gjaldt dit ønskede ombytningsprodukt, bedes du kontakte vores kundeservice med henblik på, at kunne få din nye vare til samme pris. Det er dit ansvar at gøre os opmærksomme på dette i forbindelse med ønsket om bestilling af en ombytning. Såfremt din ombytningsvare gør sig gældende for, at have været på samme kampagne som din oprindelige vare, vil du modtage en rabatkode til brug på din ombytningsordre. Denne rabatkode er unik og kan kun anvendes i forbindelse med købet af den givne ombytningsvare. Rabatkoden kan ikke ombyttes til kontanter eller gøres gældende på øvrige varer.
Ombytning i forbindelse med jul
Ordre bestilt fra d. 25. November til og med d. 23. December kan returneres til og med d. 31 januar, hvor de herefter kan byttes til ønskede produkt.
Har du købt i den pågældende periode, vil du i din ordrebekræftelse kunne finde returportalen for julegaveindkøb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Denne meddelelse skal ske skriftligt til webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885 såfremt du sender varen retur ved brug af egen returlabel. Såfremt du bruger vores returportal kan meddelelsen ske via vores returportal. Returomkostningerne i forbindelse med fortrydelse af et køb afholdes af køber. Du er velkommen til enten at sendes varen retur til vores butik i Vamdrup eller aflevere den i butikken. Du afholder som kunde selv omkostningerne i forbindelse med returneringen, hvad end du køber returfragten selvstændigt eller gennem vores returportal.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 499,-. Dette gælder bl.a. varer som skal sendes på palle.
Varereturnering SKAL foregår til denne adresse:
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler at du ved returnering bruger samme fragtfirma som ved levering. Men du har som forbruger selv valget mellem fragtleverandører og dette skal blot anses som en anbefaling.
Husk: Altid at medsende som minimum ordrenummeret (LS-nummeret) til din ordre. På den måde risikerer din returnering ikke at gå tabt, som følge af, at vi ikke kan identificere returneringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Annullering af ordre
Hvis du fortryder din ordre efter du har afgivet den, skal vi have besked hurtigst muligt efter ordreafgivelse. Dette kan ske på webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885. Annulleringen betragtes først som bekræftet, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herpå. Hvis det skulle ske, at ordren allerede er afsendt inden du annullerer, har du som køber selv ansvaret for returneringen af ordren samt afholdelse af returomkostninger. Vi forsøger at sende ordre hurtigst muligt, det er derfor vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt ved annullering.
Ikke-afhentede ordrer
Såfremt at ordren bestilles til et DAO eller Brings udleveringssted og den ikke afhentes, og den sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Pakker forsvundet eller forsinket i fragtflowet
Udgangspunktet er, at vi sender din pakke samme hverdag, hvis den er bestilt inden kl. 12.00. Så snart at din pakke har fået det første scan på din Track & Trace, vil den være i fragtfirmaets varetægt. Hvis du har en pakke som du mistænker for, at sidde fast hos fragtfirmaet, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil straks sætte en efterlysning af pakken i gang hos fragtfirmaet, og med dig finde den bedste løsning for dit behov. Vi monitorerer også løbende ordrerne for at sikre os, at fragtfirmaerne lever op til deres leveringskvalitet. Men midt i et flow med så mange pakke, er det desværre uundgåeligt, at der sommetider kan ske forsinkelser eller i værste fald forsvundne pakker. Vi håber på din forståelse for, at det er udenfor vores hænder og vil selvfølgelig står klar til at hjælpe.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os for varerne tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup
Hvor lang tid tager en kreditering/refundering?
Ved en kreditering eller en frigivelse af et reserveret beløb kan tiden godt variere. Hvis købet er fortaget med Dankort sker frigivelsen eller krediteringen indenfor for 2 bankdage, dog hvis købet er fortaget med VISA electron/MasterCard eller et internationalt betalingskort går der 28 bankdage. Grunden til dette er PBS ikke behandler disse kort før der er gået 28 bankdag. Krediteringen/refunderingen er aktiveret når, at du modtager en mail fra os med en oversigt over de krediterede ting.