Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om levering, afhentning, retur, betaling, rabatter, produkter, ordrer og meget mere hos Agroland.dk.

Generelle spørgsmål

Du kan nemt og trygt handle på Agroland.dk. Med E-mærkets certificering er du sikret som køber, når du handler på Agroland.dk. Er du i tvivl om, hvad andre kunder synes om vores butik, kan du altid besøge vores Trustpilot eller E-mærket-reviews.
Ved at handle på Agroland.dk sikrer du dig en nem og sikker handel. AgroLands bagland står altid klar til at yde kompetent vejledning til dig, så du sikrer dig de korrekte produkter for dit dyr. Vi har et stort produktsortiment til skarpe priser. Med fragt fra kun 29,- og mulighed for afhentning i vores butik i Vamdrup er vores sortiment altid tilgængeligt for dig.
AgroLand er ejet af Vestjyllands Andel (læs mere her). AgroLand består af otte fysiske butikker (se dem her) og Agroland.dk. Du kan læse mere om AgroLand her.
Du er altid velkommen til at besøge vores AgroLand-butik i Vamdrup, der har det samme sortiment som vores webshop. Du kan også besøge en af vores øvrige butikker, hvis de har varen på lager. Du kan altid tjekke lagerstatus for den enkelte butik på den pågældende vare. Du finder vores butikker her.

Levering

Du kan vælge at få din ordre leveret med Dao, Bring eller Danske Fragtmænd afhængigt af ordrens størrelse og vægt. Du kan læse mere om fragtpriserne her.
Vi gør opmærksom på følgende:
  • Enkelte varer kan ikke afsendes med DAO eller GLS, ligesom enkelte varer trods deres vægt begrænser muligheden for, at der kun kan afsendes ét styk af den pågældende vare. Dette skyldes at fyldningsgraden eller længden på varen besværliggør forsendelse i en pakke.
  • Enkelte pallevarer vil have en hurtigere fyldningsgrad end øvrige (fx strøelse) pga. deres størrelse kontra vægt. Disse typer varer kan derfor trods deres vægt ikke nødvendigvis indfinde sig indenfor de vægtintervaller, der findes jf. handelsbetingelserne.
  • Pallevarer leveres kun til fastland og brofaste øer. Dette skyldes, at vi ikke kan retfærdiggøre leveringspriserne til de ikke brofaste øer. Skulle du alligevel være interesseret i en større mængde varer til en ø, er du altid velkommen til at kontakte os angående fragten til den pågældende placering.
Levering koster fra 29,- og afhænger af pakkens vægt og størrelse. Enkelte produkter har gratis levering; dette vil fremgå af produktet.
Fra vi sender varen, og til den er fremme hos dig, går der 1-3 hverdage. Vi sender en faktura, når ordren er afsendt. Ordrer bestilt inden kl. 12.00 sendes samme hverdag (der kan være længere leveringstid i peakperioder).
Du får leveringsinformationerne fra Dao, Bring eller Danske Fragtmænd, når varen er afsendt.
Hvis du har en pakke, som du mistænker for at sidde fast hos fragtfirmaet, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil straks sætte en efterlysning af pakken i gang hos fragtfirmaet og sammen med dig finde den bedste løsning. Vi monitorerer også løbende ordrerne for at sikre, at fragtfirmaerne lever op til deres leveringskvalitet. Men midt i et flow med mange pakker kan der desværre ske forsinkelser eller i værste fald forsvundne pakker. Vi håber på din forståelse for, at det er uden for vores hænder og står naturligvis klar til at hjælpe.
Vi kører en sjælden gang imellem med rabatkoder på gratis fragt ved et minimumskøb. Rabatkoderne vil du kunne finde i dine pakker eller på vores sociale medier.

Afhentning

Du kan afhente din ordre, når du har modtaget en SMS om, at den er klar til afhentning. Vi bestræber os på at pakke din ordre så hurtigt som muligt, men der kan være ekstraordinære ventetider i peakperioder. Under normale perioder vil du ofte kunne afhente pakken få timer efter bestilling.
Du kan afhente din pakke i AgroLands butik i Vamdrup. Adressen er Pantonevej 10, 6580 Vamdrup. Du kan ikke bestille en collectpakke i AgroLands øvrige butikker på nuværende tidspunkt. Men du kan se lagerstatus i de øvrige butikker på Agroland.dk, hvorefter du er velkommen til at besøge den pågældende butik og købe din vare.
Når din ordre kommer tilbage til os, vil vi gennemgå den og refundere pengene for indholdet.
Hvis du ikke kan hente din afhentningsordre i vores butik alligevel, skal du kontakte os hurtigst muligt. Såfremt din ordre allerede er pakket og klar til afhentning, vil du ikke få refunderet dit afhentningsgebyr på 19,-.

Retur

Det kan du i vores handelsbetingelser, som du finder her.
Vi bestræber os på at behandle retursager og ombytninger så hurtigt som vi kan. Indimellem mangler vi dog de pågældende ombytningsvarer på lageret, en returblanket eller ordrenummer i pakken, før vi kan behandle den (specielt hvis du selv har købt returforsendelse og ikke bruger vores returportal). Husk derfor altid returblanketten med dit ordrenummer påført.

Der kan gå op til 14 dage fra vi modtager din pakke, til vi har behandlet din sag. Benytter du vores returportal, kan vi se returpakken med det samme og bedre håndtere din retursag.
Vi tjekker din returordre så snart, den kommer retur til os. Du vil umiddelbart efterfølgende modtage dine penge retur. Ofte gennemgår vi din returnering samme dag, som vi modtager den. Der kan dog gå enkelte hverdage, før tilbagebetalingen er gået igennem.
Du kan gøre brug af vores returportal, når du skal sende en vare retur, du har fortrudt købet af. Når du køber din fragt gennem vores returportal sikrer du dig den nemmeste og hurtigste returnering og refundering. Du finder vores returportal her.

Når du benytter vores returportal, vil du enten modtage en labelless kode (som skal skrives på pakken inden indlevering) eller en QR-kode, der scannes ved indlevering. På den måde er du ikke afhængig af at have en printer til rådighed.

Du er naturligvis også velkommen til at købe returfragt andetsteds. Læs vores handelsbetingelser , hvor vi forklarer nærmere om dette. Vær opmærksom på, at du i disse tilfælde skal printe vores fortrydelsesblanket og vedlægge denne i pakken, så vi har mulighed for at refundere din ordre.
Alle ordrer bestilt mellem d. 25. november og d. 23. december kan returneres til og med d. 20. januar. Du finder et link til vores julegavereturportal i din ordrebekræftelse. De almindelige handelsbetingelser gælder herfor.
Vi kan ikke tilbyde at sende en ny vare afsted som direkte ombytning. Men vi vil refundere pengene for din returnerede pakke, hvis den opfylder kravene til retur. Hvis du ønsker en anden vare, lægger du blot en ny ordre på vores webshop.

Såfremt der er tale om ombytning til anden vare eller størrelse, hvor prisen senere har ændret sig fra den første ordre, bedes du kontakte os for at få den nye vare til samme pris. Du kan kontakte os på mail webshop@agroland.dk.

Kontakt

Du er velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål. Vi kan træffes inden for butikkens åbningstid på +45 4630 0885. Du er også altid velkommen til at sende os en mail til webshop@agroland.dk eller udfylde vores kontaktformular .
Hos AgroLand har vi en lang række medarbejdere med dybt kendskab til vores forskellige varekategorier. Du kan derfor være garanteret professionel service, så vi sammen kan finde de produkter, der opfylder dine og dit dyrs behov.
Skulle uheldet være ude, og vi ikke har imødekommet dine ønsker, så tøv endelig ikke med at kontakte os. Vi står klar til at hjælpe dig i mål med de midler, vi har. Vi lever af tilfredse kunder, og det vil altid være vores topprioritet at sørge for, at du får det korrekte produkt til dit dyr – under kyndig vejledning og til en konkurrencedygtig pris. Hvis du har haft en mindre god oplevelse med os, vil vi meget gerne gøre, hvad vi kan for at rette op på det.
Agroland.dk er som dansk webshop en del af Trustpilot. Du er derfor mere end velkommen til at fortælle om din oplevelse her.

Derudover er vi E-mærket. Det betyder, at hvis du har handlet på vores side, vil du umiddelbart efter kunne bedømme os her.

Betaling

Du kan betale med MobilePay, betalingskort eller Klarna-betalingsløsninger (del betaling op eller betal senere). Læs mere i vores handelsbetingelser her.
Betal med Dankort Betal med MasterCard Betal med MobilePay Betal med Apple Pay Betal med Google Pay Betal med Klarna
Betalingen bliver først trukket, når pakken er sendt afsted fra vores lager. Du vil modtage en faktura, når betalingen er gennemført, og pakken er på vej. Læs mere i vores handelsbetingelser her.
Alle priser på Agroland.dk er i danske kroner (DKK) og inkl. 25 % moms. Der opkræves ikke betalingsgebyrer, når du handler på Agroland.dk.

Produkter

Vi har valgt vores produkter ud fra kendte kvalitetsbrands. Du er derfor altid sikret at få produkter af høj kvalitet, når du handler hos AgroLand. Du kan finde alle vores mange brands her.
Vi bestræber os, med over 8.000 varenumre, på at have noget for enhver smag. Men det er desværre ikke alt, vi har på webshoppen. Du er dog altid velkommen til at komme med forespørgsler til produkter, som du mener, vi mangler i vores sortiment.
Vi har desværre ikke en generel størrelsesguide på vores produkter. Men du er velkommen til at kontakte +45 4630 0885 eller webshop@agroland.dk, hvis du har spørgsmål til produkternes pasform. Vi sidder klar til at vejlede dig.
Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at købe et gavekort, som kan anvendes på Agroland.dk. Du er velkommen til at besøge vores fysiske butikker, som udsteder gavekort, der kan anvendes i de fysiske butikker.
Du kan altid tjekke lagerstatus på varen under det enkelte produkt. Vi tager forbehold for, at varen kan være solgt i vores butik, inden vi når at pakke og afsende din ordre. I sådanne tilfælde vil vi forsøge at skaffe varen hjem igen eller afsende den fra en af vores øvrige butikker. Vi vil kontakte dig, såfremt dette bliver nødvendigt.

Rabat

Vi laver løbende rabatkoder. Du kan finde dem i bannere på webshoppen, i tidligere bestilte pakker eller ved at følge os på sociale medier. Du kan også være heldig at få en rabatkode via vores nyhedsbrev eller diverse spil på webshoppen, hvor du bl.a. kan vinde rabatkoder.

Du finder vores sociale medier her:
Vi kører løbende kampagner på vores varer. Hold øje med webshoppen eller følg os på sociale medier for at være blandt de første til at modtage de gode tilbud.
Priserne fra vores kampagner gælder kun i kampagneperioden. Der gives hverken refusion for tidligere køb, som senere bliver billigere pga. kampagne, eller tilsvarende rabat uden for kampagneperioden.

Det er altid kundens eget ansvar at modtage, opbevare og anvende eventuelle rabatkoder. En rabat kan derfor aldrig gives på bagkant, men skal anvendes i selve ordreøjeblikket.

Ordre

Det er ikke noget problem, så længe ordren ikke er pakket og sendt afsted. Du skal blot ringe hurtigst muligt på +45 4630 0885. Du skal lægge en ny ordre, og vi sørger for at pakke ordrerne sammen og refundere fragtomkostningen for den nye ordre, hvis betingelserne er opfyldt.

Hvis den samlede vægt overstiger betingelserne for Dao eller Bring, skal den nye ordre evt. sendes med Danske Fragtmænd. Ring og hør nærmere.
Såfremt pakken ikke er pakket og afsendt, kan du ændre størrelse og farve (så længe vi har varen på lager) ved at kontakte os på +45 4630 0885. Har du modtaget fakturaen, betyder det, at pakken allerede er behandlet.
Du kan altid se dine tidligere ordrer under “Administrer konto” → “Ordrer”. Du finder siden her.
Vi kan desværre ikke være behjælpelige med gaveindpakning af ordrer.

Min konto

Du kan oprette en konto i checkoutvinduet, når du handler på webshoppen, eller oprette en konto her. Du skal bekræfte oprettelsen i den mail, du modtager efter registreringen. Det er fra samme vindue, du senere logger ind på din konto.
Du kan rette dine personlige oplysninger og ændre dit password til din konto, når du er logget ind. Du finder siden til kontoadministration her.