Betingelser & vilkår

Vilkår & betingelser er senest opdateret d. 29. juli 2025. 

 

Priser

Hos AgroLand A/S fremgår alle priser i danske kroner og inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os retten til, at ændre priserne fra dag til dag.

 

Bestilling

www.agroland.dk kan du bestille varer via vores website. Alle varer på webshoppen afsendes fra butikken i Vamdrup, eller kan bestilles til afhentning i Agroland i Vamdrup. Når ordren er klar til afhentning, vil du modtage en sms.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på:
Tlf.: +45 4630 0885 eller mail: webshop@agroland.dk

Oplysninger om VA AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

CVR: 21 38 54 84

(Virksomhedsadresse: Industrivej Nord 9B, 7400 Herning)

 

Betaling

www.agroland.dk modtages betaling med følgende betalingsmuligheder via Klarna:

  • Dankort

  • MasterCard

  • Maestro

  • Visa

  • Visa Electron

  • Mobilepay

  • Klarna kredit (Betal i 3 dele eller køb nu og betal senere - Læs mere i afsnittet "Køb med Klarna")

Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. AgroLand kryptere alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 


Køb med Klarna kredit

Ved køb med Klarna kredit vil du først modtage dine varer. Du vil efterfølgende skulle betale dit skyldige til Klarna. Du kan vælge mellem nedenstående betalingsmodeller til Klarna:

1) Betal 30 dage efter forsendelsen af varen (Læs vilkår og betingelser her), eller
2) betal dit skyldige i tre dele, der strækker sig fra dags dato, om 30 dage og om 60 dage (Læs vilkår og betingelser her). 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr fra Klarna.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos klarna.

Du kan læse mere om Klarnas brugervilkår her

 

Rabatkoder & -aftaler

Alle rabatkoder eller -aftaler der anvendes på Agroland.dk, kan ikke kombineres med rabatsatserne på i forvejen nedsatte varer. I tilfælde af at rabatkoden eller -aftalen afgiver en større rabat end der i forvejen er på varen, vil rabatkoden eller -aftalen være den dertil gældende. Såfremt at varen er nedsat med en højere procentsats end rabatkoden eller -aftalen giver, vil rabatkoden eller -aftalen ikke påvirke rabatprocenten på den i forvejen nedsatte vare. Med andre ord, vil du altid få den højeste mulige rabatsats i enhver situation.

Det er altid kundens eget ansvar, at modtage, opbevare og gøre brug af eventuelle rabatkoder. En rabat vil derfor aldrig kunne gives på bagkant, men skal anvendes i ordreøjeblikket.

 

Levering

AgroLand tilbyder levering med DAO, Bring og Danske Fragtmænd. Ved afgivelse af ordre inden kl. 12.00 på hverdage, vil ordren ofte blive behandlet samme dag, og du kan forvente at modtage ordren 1-3 hverdage derefter. Ordre afgivet i weekender eller på helligdage, vil som udgangspunkt blive behandlet den næstkommende hverdag. Bemærk, at vi leverer kun i Danmark.

Der kan forekomme længere leveringstid, såfremt varen ikke er på lager eller i restordre hos vores leverandører. I travle perioder kan der ligeledes forekomme længere leveringstid, men vi gør altid vores bedste for at pakke din ordre hurtigst muligt.

Fragtmetoder Pakkeshop Hjemmelevering
Bring Mandag – Fredag
(+ evt. lørdag)   
Mandag – Fredag
Dao Mandag – Søndag    Mandag – Søndag   
Danske Fragtmænd      Mandag – Fredag

 

Vær særligt opmærksom på, at der kan forekomme lukkedage hos transportøren eller pakkeshoppen ift. helligdage.

Varer vil blive leveret til den angivne leveringsadresse såfremt valget af leveringsmetode falder på DAO eller Bring hjemmelevering samt Danske Fragtmænd pallelevering. Bemærk at paller leveret med Danske Fragtmænd som udgangspunkt leveres ved nærmeste kantsten / første dør. Bor du derfor eksempelvis i en etageejendom, kan det ikke påregnes at varen leveres ved din dør. Såfremt du vælger DAO eller Bring pakkeshop, vil varen blive leveret til den dertil valgte pakkeshop. Såfremt at udleveringsstedet ikke har plads til din ordre, vil den blive leveret til det nærmeste udleveringssted med plads til pakken. Du vil blive kontaktet af den valgte transportør i henhold til sporing af pakken, så snart at de har modtaget forsendelsen.

 

Leveringspriser

Fragtmetoder                 Minimum vægt    Maksimum vægt    Pris for forsendelse   
Bring hjemmelevering 0 kg 9 kg 69 DKK
Bring hjemmelevering 9 kg 34 kg 89 DKK
Bring pakkeshop 0 kg 3 kg 29 DKK
Bring pakkeshop 3 kg 9 kg 39 DKK
Bring pakkeshop 9 kg 19 kg 49 DKK

Dao Hjemmelevering

0 kg

2 kg

49 DKK
Dao Hjemmelevering 2 kg 5 kg 59 DKK
Dao pakkeshop 0 kg 1 kg 39 DKK
Dao pakkeshop 1 kg 5 kg 49 DKK
Dao pakkeshop 5 kg 10 kg 59 DKK
Dao pakkeshop 10 kg 15 kg 69 DKK
       
Danske Fragtmænd 34 kg 150 kg 249 DKK
Danske Fragtmænd 150 kg 800 kg 299 DKK
Danske Fragtmænd 800 kg 1600 kg 499 DKK
Danske Fragtmænd 1600 kg 2500 kg 699 DKK
Danske Fragtmænd 2500 kg 3300 kg 899 DKK
Danske Fragtmænd 3300 kg 10000 kg 1099 DKK

 

Vi gør opmærksom på, at vi kun leverer paller med Danske Fragtmænd til fastland og brofaste øer.

 

Varer undtaget af DAO og Bring

Enkelte varer er undtaget til levering af DAO og Bring, selvom varernes vægt befinder sig indenfor vægtgrænserne. Her er tale om varer som vil være uhåndterbare i almindelig fragt. Dette er eksempelvis udvalgte haveredskaber, baljer og havekærre. Det vil fremgå i checkout, hvis ordren ikke kan sendes som en pakke til hjemmelevering eller pakkeshop. I disse tilfælde vil du blive tilbud Danske Fragtmænd og/eller afhentning.

 

Afhentning i butik

Ordre til afhentning i butik koster et gebyr på 19 DKK. Gebyret dækker vores udgifter i forbindelse med håndteringen og faktureringen af ordren.

Ordrer bestilt til afhentning i butikken vil blive pakket hurtigst muligt, og der bliver sendt en sms når ordren er klar til afhentning.

Adresse: Pantonevej 10, 6580 Vamdrup

 

Reklamationsret

AgroLand yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles AgroLand indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostningerne. 

Reklamation og varereturnering ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Email: webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885

Varereturnering SKAL foregå til denne adresse (Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen):
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - f.eks. kopi af ordrebekræftelse eller faktura, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Ved returnering bedes du vedhæfte ordrenummeret som minimum.

Dokumentation ved reklamation
Når du opretter en reklamationssag hos os, er det vigtigt, at du sørger for den korrekte dokumentation for reklamationen. Det vil sige, at du bedes beskrive hvorfor du reklamerer samt sørger for billededokumentation for reklamationen. Du bedes derfor tage billeder af følgende: 1) Den udvendige del af pakken. 2) Pakkens indhold. 3) De beskadigede varer.


Fortrydelsesret

Agroland yder 14 dages fortrydelsesret på produkter købt hos agroland.dk i henhold til forbrugeraftaleloven.

Det betyder at ethvert køb kan fortrydes, uden at der skal forklares hvorfor. Det er ikke muligt at fortryde ved at nægte modtagelse af varen, uden at du har givet os tydeligt meddelelse omkring dette. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis. Du kan sende en mail til webshop@agroland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Returneres varen tilbagebetales det fulde beløb, til det betalingskort du brugte ved købet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Muligheder for returnering ved fortrydelse af køb
Du kan returnere dit køb med en pakkelabel købt gennem vores returneringsportal. Her kan du udfylde returformularen elektronisk. Men du skal som minimum vedlægge et ordrenummer til din pakkeKlik her

Du kan også vælge at sende varerne retur ved køb af egen returfragt. Vi opfordrer til, at der ved alle returnerede ordre, udfyldes denne returformular, som skal printes og medsendes: Fortrydelsesformular – Klik her

2024-08-26_08h59_47.jpg

Fortrydelsesformular – Klik her

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

 

Ombytning af vare

Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden størrelse eller farve, bedes du sende din oprindelige vare retur. Når du sender din vare tur, vil du blive refunderet indenfor vores gældende regler i betingelser og vilkår. Den nye vare kan du frit bestille igen på webshoppen i en ny ordre. Såfremt din oprindelige vare var købt til en tilbudspris der på købstidspunktet også gjaldt dit ønskede ombytningsprodukt, bedes du kontakte vores kundeservice med henblik på, at kunne få din nye vare til samme pris. Det er dit ansvar at gøre os opmærksomme på dette i forbindelse med ønsket om bestilling af en ombytning. Såfremt din ombytningsvare gør sig gældende for, at have været på samme kampagne som din oprindelige vare, vil du modtage en rabatkode til brug på din ombytningsordre. Denne rabatkode er unik og kan kun anvendes i forbindelse med købet af den givne ombytningsvare. Rabatkoden kan ikke ombyttes til kontanter eller gøres gældende på øvrige varer.

Ombytning i forbindelse med jul
Ordre bestilt fra d. 25. November til og med d. 23. December kan returneres til og med d. 31 januar, hvor de herefter kan byttes til ønskede produkt.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Denne meddelelse skal ske skriftligt til webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885 såfremt du sender varen retur ved brug af egen returlabel. Såfremt du bruger vores returportal kan meddelelsen ske via vores returportal. Returomkostningerne i forbindelse med fortrydelse af et køb afholdes af køber. Du er velkommen til enten at sendes varen retur til vores butik i Vamdrup eller aflevere den i butikken. Du afholder som kunde selv omkostningerne i forbindelse med returneringen, hvad end du køber returfragten selvstændigt eller gennem vores returportal.


Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 499,-. Dette gælder bl.a. varer som skal sendes på palle.


Varereturnering SKAL foregår til denne adresse:
AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler at du ved returnering bruger samme fragtfirma som ved levering. Men du har som forbruger selv valget mellem fragtleverandører og dette skal blot anses som en anbefaling.

Husk: Altid at medsende som minimum ordrenummeret (LS-nummeret) til din ordre. På den måde risikerer din returnering ikke at gå tabt, som følge af, at vi ikke kan identificere returneringen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Annullering af ordre

Hvis du fortryder din ordre efter du har afgivet den, skal vi have besked hurtigst muligt efter ordreafgivelse. Dette kan ske på webshop@agroland.dk eller til tlf. 4630 0885. Annulleringen betragtes først som bekræftet, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herpå. Hvis det skulle ske, at ordren allerede er afsendt inden du annullerer, har du som køber selv ansvaret for returneringen af ordren samt afholdelse af returomkostninger. Vi forsøger at sende ordre hurtigst muligt, det er derfor vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt ved annullering.

 

Ikke-afhentede ordrer

Såfremt at ordren bestilles til et DAO eller Brings udleveringssted og den ikke afhentes, og den sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

 

Pakker forsvundet eller forsinket i fragtflowet

Udgangspunktet er, at vi sender din pakke samme hverdag, hvis den er bestilt inden kl. 12.00. Så snart at din pakke har fået det første scan på din Track & Trace, vil den være i fragtfirmaets varetægt. Hvis du har en pakke som du mistænker for, at sidde fast hos fragtfirmaet, så tøv ikke med at kontakte os. Vi vil straks sætte en efterlysning af pakken i gang hos fragtfirmaet, og med dig finde den bedste løsning for dit behov. Vi monitorerer også løbende ordrerne for at sikre os, at fragtfirmaerne lever op til deres leveringskvalitet. Men midt i et flow med så mange pakke, er det desværre uundgåeligt, at der sommetider kan ske forsinkelser eller i værste fald forsvundne pakker. Vi håber på din forståelse for, at det er udenfor vores hænder og vil selvfølgelig står klar til at hjælpe. 


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os for varerne tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

AgroLand A/S
Pantonevej 10
6580 Vamdrup

 

Hvor lang tid tager en kreditering/refundering?

Ved en kreditering eller en frigivelse af et reserveret beløb kan tiden godt variere. Hvis købet er fortaget med Dankort sker frigivelsen eller krediteringen indenfor for 2 bankdage, dog hvis købet er fortaget med VISA electron/MasterCard eller et internationalt betalingskort går der 28 bankdage. Grunden til dette er PBS ikke behandler disse kort før der er gået 28 bankdag. Krediteringen/refunderingen er aktiveret når, at du modtager en mail fra os med en oversigt over de krediterede ting. 


Hvor gammel skal jeg være for at handle på Agroland.dk?

For at handle på agroland.dk skal du være fyldt 18 år. Hvis du er under 18 år, skal handlen indgås af en forældre eller en anden der kan handle lovligt på barnet eller den unges vegne.

 

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på AgroLand A/S, bliver på noget tidspunkt solgt til tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos AgroLand A/S.


Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med www.agroland.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse


Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos AgroLand A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysninger slettes.

Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Agroland.dk er AgroLand A/S.

Som registreret hos AgroLand A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: webshop@agroland.dk


E-handelsfonden

Hvis du som kunde har spørgsmål om e-mærket kan du kontakte dem her:

https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@agroland.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her.

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.